среда, 31. октобар 2018.

Značaj kreativnosti za razvoj deteta

Zavrnite rukave i osetite čari mašte i kreativnosti.




         U koliko današnjih domova možemo naći olovke, flomastere, tempere, blok broj 5, sveske? A i ako ih ima, da li se koriste? Na koji način ih možemo iskoristiti za razvoj dece?

             Nekada su deca zabavu nalazila u svim navedenim stvarima. Istraživala su nove mogućnosti, ispoljavala svoju kreativnost, svoje emocije, razvijala maštu i što je najvažnije, razvija finu motoriku. Jedna od boljki današnjeg vremena je što smo sve ove stvari zamenili tabletima, pametnim telefonima, a zabrinjavajuće veliki broj dece ne zna pravilno da drži olovku. Deca treba da znaju da koriste moderne tehnologije, jer je to ono što čini njihov svet.  Ne treba ni zapostavljati olovku i papir, jer su i oni, još uvek u upotrebi.

           Dragi roditelji, nije dovoljno samo odvesti dete u vrtić, uzeti ga posle celodnevnog boravka u njemu, pustiti mu crtani ili dati da igra igrice na tabletu i da se tu završava rad na njegovom razvoju. Sve i da je dobilo i naučilo sve što mu je potrebno u vrtiću, zar ne biste želeli i Vi da učestvujete. Pretpostavimo da Vaše dete pohađa vrtić u kome dobija sve što mu je potrebno za svestran razvoj, zar Vam ne bi pričinilo zadovoljstvo da pojedine stvari ponovite sa njim i utvrdite napredak svog deteta? Ili ako je situacija drugačija, da mu pomognete u razvoju.

             Roditelji znaju da kažu kako su kupili bojanku, a da dete neće da boji ili svesku, a neće da crta i da je to bačeno u ćosak sobe. Otkriću Vam jednu tajnu. Ni u vrtiću im ne daju prazan papir i bojice, kažu da crtaju, ako im se crta. Naravno, da neće svi crtati. Tako ophođenje neće kod dece izazvati prijatan osećaj, neće ih zaintrigirati da ispolje svoju maštu i osećanja. Tome treba da prethodi priča sa interesantnim likovima i radnjom, razgovor o stvarima koje su im se dogodile ili ono o čemu maštaju. Nakon toga, kada oni u svojim glavama vide sve to, onda mogu da prenesu na papir.

            Vi, kao roditelji, treba da se prepustite toj avanturi zajedno sa njima. Svoja uverenja da ne znate da crtate i da niste talentovani za umetnost, ostavite po strani. Deci nije potrebna lepa slika, ona imaju razvijenu maštu i ako im kažete da neki simbol prestavlja nešto, usvojiće i neće tražiti sličnosti sa realnim objektom. Važno je da sa svojim detetom provedete vreme ispunjeno zabavom i smehom, uz to naučiti ga nečemu. U takvoj prijatnoj atmosferi, brže i lakse će usvojiti stvari, koje su značajne za njegov razvoj, a i Vi ćete uzivati u tome.
           Odredite sa detetom kada ćete imati kreativnu radionicu. Svakog sledećeg puta koristite neki drugi materijal. Teme koje ćete koristiti za inspiraciju neka budu raznovrsne i drugačije, jer će one detetu držati pažnju. A Vi pratite razvoj Vašeg deteta i iskoristite te aktivnosti kako bi usvojilo i naučilo nešto novo. Za ove aktivnosti ne treba Vam puno novca. Nekoliko papira, bojice, tempere, plastelin, stara odeća, dobro raspoloženje i spremni ste da kroz igru pozitivno utičete na razvoj svog deteta. Obratite pažnju na razvoj fine motorike, koja će se vremenom poboljšavati. Razgovarajte sa njim, postavljajte mu pitanja, tražite da Vam opisuje ono što je uradilo i na taj način utičite na razvoj govora. Možete da razgovarate o biljkama, životinjama, koje crtate ili pravite od plastelina i na taj način će dete naučiti nešto novo. Uporedjujte veličine, prebrojavajte ono što je "izašlo" iz vaše kreativne radionice. Možete da pravite i igračke, muzičke instrumente,... Možete šta god poželite, samo se "naoružajte" dobrim raspoloženjem i ideje će same doći.

         Najvažnije je da se deca osećaju dobro dok stvaraju. Umetnost će im pomoći da povećaju svoje samopouzdanje i dati mogućnost da eksperimentišu i omogućiti da slobodno prave greške, nalaze rešenja, formirajući nove načine razmišljanja, koje će primeniti u svakodnevnom zivotu.


Нема коментара:

Постави коментар